Jobb vs frihet

Vår höstsemester är slut tyvärr, så i morse var det bara att gå upp tidigt och åka till jobbet igen. Det var väl sådär att börja jobba igen... Jag har ju egentligen ett bra jobb med mycket trevliga arbetskamrater men jag känner inte riktigt det där engagemanget längre, jag gör jobbet bara, på rutin. Kanske var det ett alldeles för stort engagemang som tröttade ut min hjärna tidigare och då är det ju bra att hjärnan får vila nu, att bara jobba på rutin utan att behöva tänka för mycket. Det är som det är och det är nog ganska bra ändå =) Men... jag längtar tillbaka till vår mysiga semester på Öland, med fint och mysigt boende, god mat, härliga naturupplevelser och frihet. Jag gillar friheten när jag är ledig!
Dagens bild tog jag i Borgholm förra veckan 

Subscribe to receive free email updates: