gör en mossboll ~ a ball made of moss

there is a translator to the right ( in web version)
underbart pysselväder nu...
idag ska jag visa hur man lätt gör en mossboll!
jag tag en bit hönsnät och gjorde en kon av..

klippte små jack i hörnen och formade den som en boll... ( så gott det går)

fäste en kedja att hänga i...

hängde upp den i taket......

och började lägga på mossa ( detta underbara material)
jag lindade fast mossan med tunn grön myrtentråd....

lindade ett par extra varv med tråden, så bollen blev rätt så jämn...

drog ett grovt juteband runt....

å var den klar att hängas ut ...
rätt lätt och garanterat en grej som folk tycker ser kul ut :)
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: