förgylla en pumpa ~ a gilded pumpkin

there is a translator to the right ( in web version)
nu är det verkligen pumpatider..
denna härliga grön? sak..
idag ska jag visa hur du lätt förgyller en pumpa...
du kan givetvis måla med guldfärg, men det blir en helt annan sak med bladguld..

pensla på lim som man har när man förgyller med bladguld

låt torka ca 10min och börja sedan lägga på guldbladen....
ja alltså det är inte riktigt bladguld, utan guldfärgad metall :)

"dutta" med en pensel eller liknande...
lite pilligt, men klart värt besväret...

färdigt :)

håller rätt länge... speciellt om du förvarar pumpan svalt....

ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: