Utsikt över trädgården


Nya altanräcket gör att vi får större utblick över trädgården. Och mindre att måla, win-win alltså! (som ni ser börjar gräset nu att gulna, det har klarat sig förvånansvärt länge men jag tror jag har pilens skugga att tacka för det, för ute i naturen och på öppnare platser är det bra gult nu! SMHI lovar och lovar regn, men det kommer ju aldrig! I natt kom det typ 0,4 mm...inte mycket att hänga i julgranen precis)

Från mitt frukosthörn har jag den här vyn över "ägorna"... 😉 
"Frukosthörnet". Ja, ibland är det lunchhörn och fikahörn också, på nåt sätt har det blivit mitt favorithörn i år i alla fall. I sommar har det inte blivit många fikastunder nere i trädgården, men det har väl att göra med värmen, eller snarare avsaknaden av värme, för när det är riktigt hett är det väldans skönt att sitta nere i skuggan. I år har det varit mer "lagom" svensk sommarvärme, och då har det passat bra att sitta här. 
Gavelsidorna skall ännu bytas ut, men de blir av trä och mer täckta, men dem väntar vi med till i höst eller nästa vår, vi får se. 

När man har semester spelar det ingen större roll vilken dag det är, men nu när man jobbar är det skönt att det är fredag med helgen framför sig! Denna vecka har jag dessutom jobbat heltid, vilket jag inte gör annars...  puh, det var lite jobbigt att behöva gå upp fem morgnar i rad.... 😏Jobbade extra för de flesta kollegorna vill ju vara lediga den här perioden, och det får man väl ställa upp på! Men nu som sagt - helg och ledigt!

Kram och trevlig helg på er! 

Subscribe to receive free email updates: