Några nyheter hos mig

Det blir inte så mycket nyinköp vad gäller växter numer. Har helt enkelt inte plats, om inte fler rabatter skulle grävas förstås... men det är inget man orkar med nu i sommarvärmen (?) ändå. Men i kruka kan man ju ha perenner också, och så fick det bli den här gången. För plötsligt stod jag där framför en planta, som jag haft på "vill-ha-listan" ett tag. Det gick som det går ibland, man dvs jag köper plantan ändå och tar problemet med placeringen vid hemkomst. Och nu blev det alltså ingen annan råd än att placera den i kruka. Så håller vi tummarna för att den klarar vintern. Jag talar om denna skönhet: 

Vildkaprifol Serotina

Sen har faktiskt ett par gräs hos mig (som stått i kruka ett par år) dött... ja, det är trist men det har ju varit samma problem där, med platsbrist samt att jag inte får dem att passa ihop med något annat någonstans. Nu hade de fina exemplar i plantskolan, och den här kunde jag inte gå förbi...

Miscanthus sinensis Gracillimus

Nu var det ett så stort exemplar, och lite plats fanns i nya Rosenrabatten, så jag delade av en bit och petade ner där också. Så får vi se om den skall stå kvar där, eller om det blir flytt så småningom. 

Subscribe to receive free email updates: