Fruntimmersveckan

I dag har Fredrik namnsdag, och det innebär ju att fruntimmersveckan inleds i morgon, och flickorna måste ju firas med något gott, eller hur? Själv har jag inte ett endaste "fruntimmersnamn", men jag tipsar gärna om vad man kan bjuda på!

Veckan inleds med Sara, och då borde jag ju ha en bild på en Sarah Bernhardt chokladbiskvi, men det har jag tyvärr inte, så det får bli en Budapestlängd istället, med hallon som fyllning blir det en somrig bakelse. 

Åtminstone de Gretor och Margaretor jag har i familjen, är vansinnigt förtjusta i allt som innehåller choklad, så då passar det väl med en kladdkaka, kanske den här?
Johanna skall ha en riktig Jordgubbstårta tycker jag! 
Madeleinekakor till Magdalena och Madeleine. 

Brukar det inte regna på Fruntimmersveckan?  Nu kanske inte Emma vill ha regn på sin dag, men om man bakar en Regnbågskaka, så kanske det blir sol också? 

Kristina, Christina och Kerstin ligger alla tre på topp 15 vanligaste namnen i Sverige, så jag tycker vi bjuder dem på en stor tårta med sommarbär, recept här.

Subscribe to receive free email updates: