Mitt Bohuslän:)

Jag är ingen båtmänniska även om jag gillar att åka båt men jag är en genuin bohusläning och som sådan så är havet o båtar något som gör mig lugn o trygg :) För mig är sommar salta vindar, och ljudet av skot (heter det så?) som slår i master , måvar (måsar) som skriar och doften av tång o hav:) Idag när jag åkte till Marstrand för att hälsa på min moster stannade jag till vid Nordö Hamn på hemvägen. Såg o hörde alla båtar som låg där i marinan. 
 Gick ner till strandkanten och satt där stilla på en sten en stund, blundande och tog in alla ljud o dofter. Strandastern blommade........
 .......och solen glittrade i vattnet och den salta doften av hav blandades med doften av tång. Ja ibland kan ju tång stinka men idag doftade den :)
Här hade jag kunnat sitta i timmar tror jag, men det blev lite hårt för rumpan till slut :) Väl hemma igen hade det mulnat på och har vi tur blir det mer regn :)

Subscribe to receive free email updates: