Skönhet i det lilla

Jag brukar kunna plocka buketter av löjtnantshjärtan, kring mammas "minnesdag" den 23 maj, men inte i år, då fanns inte en enda utslagen blomma. Men nu har de äntligen slagit ut, alltså både senare, men även med mycket färre blommor, men det är väl den kalla våren som bär skulden till det. 


Men väldigt passande på fredagens tema Skönhet i det lilla, för är det här är små skönheter på nära håll! 
Jag gick länge och våndades lite över om jag hade klippt Klotrobinian för hårt, eller om den dött av torka, för först hände det ingenting, sen hände det ingenting... så där höll det på, det var en riktig nagelbitare, för jag vill verkligen inte bli av med det här trädet... Men en dag såg jag plötsligt små, små gröna skott, och nu växer det på bra! Kanske ingen skönhet ännu, men jag blir så glad att det fanns liv i den, och skönhet kommer ju inifrån sägs det och det stämmer ju bra på den här med! 


En annan som låtit vänta på sig är valnötsträdet, var lite rädd att det hade förfrusit sig av den kalla våren, men det kommer blad här med!


Önskar er en skön helg! 
Kram! 

Subscribe to receive free email updates: