Min moster o några Irisar :)

Min moster var alltså här (skrev om det i ett annat inlägg) och hälsade på i några dagar, det var mysigt att gå omkring i trädgården med henne och hon var så nöjd att hon fick se alla fina blommor :) Här beundrar hon Amsonia ciliata :) Inte kan man tro att hon är 86 år eller hur :)
 Nu är det verkligen Irisarnas tid, många av mina namnsorter har sorken gått hårt åt :( En del Har jag planterat i krukor för att försöka ha koll på dem. Den här har dock klarat sig från angrepp Iris sibirica 'Sun Comes Up', den blir 60 -90 hög.
 I.sib.'Sugar Rush' är en riktigt läckerbit även den 60-90 hög.
 Den här lever farligt i "sorkrabatten" så den ska jag gräva upp. 'Miss Apple' heter hon :) 60-90 cm hög.
 Den här har fått vara ifred för sorkarna i några år 'Lady Lilac' är namnet och höjden är 60-90 cm.
 'Heliotrope Bouquet' flyttade/räddade jag förra året så den verkar också klara sig :) Även den 60-90 cm.
'Fresh Notes' (60-90 cm) hoppas jag ska undgå sorken där den står, "bara" 3 blommor ännu men jag hoppas på fler nästa år :)
Detta var 6 av mina sibiricor, har många fler så det kommer säkert bilder på några till i andra inlägg:) 

Subscribe to receive free email updates: