Hjälp, jag har blivit med tomater...

Precis. Jag har fått tre tomatplantor av en vän. Som egentligen inte är någon "odlare" men fick för sig att så tomater. Det är bara det att små frön växer och sen insåg hon väl att det var svårt att ta hand om allihop, så hon kastade ut en fråga om någon ville ha... Jag har nu tagit hand om tre stycken, och jag skall försöka på bästa sätt att få dem att överleva... men jag kan ju egentligen inte det här med tomater, och inte har jag något växthus.... 

Det är två stycken bifftomater och en planta med körsbärstomater. Jag har i alla fall planterat dem i större krukor, och så har jag fått byta stödpinnar två gånger, de växer ju som bara den! Och jag kan till och med ana någon liten blomma på gång... Jag vet att man skall tjuva tomater, men gäller det även körsbärstomater månne? Och hur är det med gödning, skall de ha det? Oj, oj, hur skall detta gå? 😅

Subscribe to receive free email updates: