Bondpionen levererar

Först ut i min "pionsamling", är ju alltid buskpionen, men den har jag knappt visat i år, pga alltför få blommor, som antingen beror på torkan eller kylan. Näst ut är min bondpion, och den levererar minsann, och dessutom börjar den se ut som en bondpion skall göra!
Den levde ju under urusla pionförhållanden några år, men nu har den fått ett bra liv och svarar med att blomma, tack för det! 

Kan ni förstå att det är sommar? Jag kan nog inte det, och då har jag ändå semester om en vecka! En ynka arbetsvecka till, varav onsdagen är min lediga dag, och tisdagen har vi "trevlighetsdag" med jobbet... Det är ju inte så att man arbetar ihjäl sig på jobbet precis...😏 Däremot har jag jobbat på rätt duktigt hemma nu i helgen, jag har målat "både högt och lågt"... Jag har börjat måla brädväggen i hallen, trappan och så har badtunnan fått sig en inoljning. Men än återstår en hel del målning för mig i sommar... yeah!😫

Subscribe to receive free email updates: