En mysig plats

Får man bli lite nostalgisk? Ja, det får man och eftersom det första som ploppade upp i min hjärna, när jag såg temat som Trädgårdsfägring har den här veckan var från min förra trädgård, så får det bli några bilder därifrån. 
Temat är En mysig plats. Och jag tyckte mycket om den här platsen, både att vara på, och att titta på, som en smycke. Den var ombonad, den gav skugga och lite svalka varma dagar, när man inte orkade sitta på altanen. 
Vy från ett annat håll. 
Ja, egentligen, när vi ändå är där, så gillade jag hela min trädgårdsbaksida. Den var nästan helt insynsskyddad, omhuldad med  stora häckar runtom och så stora träd. Där kunde man skrota omkring utan att en människa såg vad man höll på med. 


Uppe på altanen var förstås också mysigt att sitta, vi hade ju dels en bit med tak och en bit utan, så det fanns liksom alltid någon plats som passade. Men ändå satt man väl oftast på själva altantrappan, så lätt att slå sig ner där med en kopp fika, och kolla ut över trädgården, bara njuta eller fundera på vad som skulle ske härnäst... Badtunnan var ju förstås också en mysig plats, om man säger så. Ett svalkande bad sådär när man är hemmavid sommartid, det kan jag sakna. 

Subscribe to receive free email updates: