Torkade apelsinskivor

Nu är äntligen adventshelgen här, och det är dags att plocka fram julen, det skall blir lite mysigt att pyssla med det. 
I väntan på det fick jag för mig att jag skulle torka apelsinskivor, nu i veckan. Var ju plättlätt, ja inte för att jag trodde det var svårt precis... ;) Bara att skiva apelsiner tunt. 

Lägga dem på en plåt och torka i ugn i några timmar, på ca 75 grader, tills de mörknar. Jag höjde till 100 grader på slutet, för jag tyckte det tog lite för lång tid. De skall ju mörkna lite, då är de klara. Jag vände på dem ett par gånger, men det är kanske inte nödvändigt. 


Så där! Nu har jag inte riktigt bestämt vad jag skall göra med dem, om det blir en girlang, eller om de bara får ligga lite fint på lite olika ställen. 

Nej, dags att sätta igång. Först det lite tråkiga, dammsuga och damma, innan det roliga börjar...! 
Önskar er en fin advent!  

Subscribe to receive free email updates: