Lite action på morgonkvisten

Imorse när jag kom ut och skulle köra till jobbet, så stod det plötsligt en grävskopa i vägen. Den höll som bäst på att gräva bort den gamla asfalten ute på trottoaren och den korta bit som går in på vår uppfart. Stora delar av asfalten blev nämligen förstörd när det grävdes in fiber i våras, så vi visste att nyasfaltering var på gång, men vi tänkte nog kanske ändå att vi skulle få en förvarning om när de skulle sätta igång. Så var alltså icke fallet. Jag fick duktigt stå och vänta tills de var klara. Jag får ändå säga att killarna med grävskopan var ganska snabba, så min väntan blev inte överdrivet lång. Tur ändå att jag inte hade bråttom till jobbet. Och nog var det spännande med lite action på morgonkvisten. Det hör ju inte direkt till vanligheterna här i "Glesbygd".


Fibern som grävdes in i våras, ja. Tror ni vi har fått den indragen och inkopplad i huset än? Nä, gubevars. Så snabbt går det inte på vischan. Under november är det sagt, men jag tror det när jag ser det. Börjar det nästan inte bli omodernt med fiber nu? Den uppfanns ju på stenåldern...

Subscribe to receive free email updates: