Gräsklipparpremiär och vacker tulpanmix

Idag var det gräsklipparpremiär för säsongen 2022. I solen idag blev det riktigt varmt och gott. Jag jobbade i långärmad T-shirt och det räckte gott och väl. Jag älskar verkligen att klippa gräs! Både själva processen med själva klippandet och känslan av välbefinnande när man betraktar det färdiga resultatet. Hela trädgården blir prydlig i ett nafs, trots att det egentligen finns hur mycket som helst kvar att rensa och städa upp. Så här års är det alltid mycket mossa som bildar gula fula fläckar i gräset, men bara man börjar klippa så tar gräset över.


Gräsklippning är väldigt kompatibel med poddlyssning. Jag hann klämma två avsnitt av "Röda vita rosen", som jag hade missat. I det senaste avsnittet berättar Victoria Skoglund om sitt besök på Keukenhof i förra veckan. Minsann. Jag förstår verkligen varför folk med trädgårdshandel åker dit på studiebesök för att välja ut vilka lökar de ska beställa inför hösten. I varje rabatt sitter det nämligen små skyltar som visar tulpansorterna. Mycket pedagogiskt. En av mina favoritkombinationer var den här läckra samplanteringen av 'La belle Epoque' och 'Copper Image'. Makalöst läcker!


Pernilla Månsson Colt och John Taylor har ju också startat en trädgårdspodd. Någon som har lyssnat på den? Den får nog bli mitt sällskap i hörlurarna nästa gång jag jobbar i trädgården. 

Subscribe to receive free email updates: