Blommor och bröd

När det är OS får man planera sin tid. I pausen mellan längdåkningen och skidskyttet på förmiddagen idag tog maken och jag en rask promenad nerför backen för att köpa nybakat surdegsbröd och helgblommor. Till byns finaste lilla blomsteraffär kom jag redan sju minuter före öppning, men jag hade turen att bli insläppt ändå. Grön fägring i form av nyuppackade Eklaholm-krukor fångade naturligtvis min uppmärksamhet. Precis så där många skulle jag vilja ha hemma, hihi!


Men krukshopping får det bli en annan dag. Istället plockade jag till mig en färdigbunden bukett med tulpaner, vaxblomma och kvistar av något som jag gissar är spirea. Vårlycka så det förslår!


Nu gick det ju inte så bra för Sverige, varken i längdskidåkningen eller i skidskyttet, men med tanke på att det vankas god smörgåslunch alldeles strax, så går vi inte direkt runt med dystra miner på Solhäll. 


För övrigt kan man ju undra om jag hade druckit den där fjortisdrickan redan innan jag plitade ihop gårdagens blogginlägg, för en del av meningarna kom visst lite huller om buller där. Så var det dock inte, kan jag meddela. Jag var mest bara lite slarvig med mina klipp-och-klistra-färdigheter, hihi! Kontentan av det hela var iallafall att vi ska skruva upp våra nya sänglampor idag. Det ska bli kul att se hur de blir på plats. 

Subscribe to receive free email updates: