Lite lördagsshopping

En trädgårdstokig kollega hade hört ryktas om att det var rea på uteavdelningen på Solhaga Trädgårdscenter i Kristianstad, så vi stämde träff där tidigt i förmiddags. 20% rabatt kändes inte så där superbilligt ändå, så jag var duktig och spontanshoppade faktiskt ingenting. Istället handlade jag lite mixade höstblommor till fullpris, och så en påse tulpanlökar 'Apricot Foxy' och en påse narcisslökar 'Recurvus'. Den sistnämnda har en fantastiskt läcker färgställning runt pistillen. Nästan lite som en blomma i blomman. 

På vägen hem svängde jag inom Mio Möbler, där jag hittade två fina kökshanddukar och vackert gröna ljus för det förträffliga priset 5 kronor styck. (Det är nog inte stearinljus direkt...) Eftersom jag ändå körde förbi Blomsterlandet passade jag på att stanna till där också. Där hittade jag tre mossgröna småvaser, som ser ut som oformliga frökapslar av något slag. Fulsnygga så det förslår, men de var nedsatta med 50% och var ganska billiga redan från början. Jag tycker de är lite härliga, på något sätt.

Antikaffären på Färlövs Prästgård hade öppet när jag körde förbi, så det var ju ett givet stopp. Där är alltid så himla mysigt att gå runt och titta, fast jag köpte ingenting den här gången. 


På eftermiddagen tog jag tag i andra halvan av rabatten på vänster sida om glasverandan. Till den hade jag växter som stod och väntade sedan tidigare, bland annat en jättesöt konvaljbuske 'Pink Spire'. Några bilder hann jag dock inte ta innan solen försvann bakom smedjan, så det får jag visa en annan dag. Nu tittar jag på Finnkampen. Heja Sverige! Hyvä Ruotsi!

Subscribe to receive free email updates: