Bara två grader

Imorse när jag körde till jobbet var det 2 grader varmt ute. Bara TVÅ grader! Det är helt galet, ju. Jag kan inte erinra mig att temperaturen har varit så låg så tidigt på hösten här i Skåne. Fortsätter det så här står det väl inte på förrän vi har nattfrost på riktigt. Både jag och mina dahlior förfasar oss...


Tomaterna som står kvar ute i pallkragarna lär väl inte heller tycka att det är speciellt skönt. Är det förresten bara jag som tycker att sorten på bilden ser ut som runda små rumpor? Så söta, hihi!


Höstblommorna jag köpte i helgen har hamnat i växthuset så länge, fast ljung och sådant bör väl ändå klara kalla nätter. Titta förresten vilka härliga blommor det blev på den lilla krysantemumplantan jag köpte för ett par veckor sedan. Maffiga, eller hur?


Vi får väl se hur kallt det är när jag sätter mig i bilen imorgon bitti. Tur att det finns rumpvärme i sätet. 

Subscribe to receive free email updates: