Trädgårdspynt

Trädgårdspynt, det finns det nog många åsikter kring, kanske lika många som det finns trädgårdar. Som tur är får man göra precis som man vill i sin egen trädgård! Själv gillar jag trädgårdspynt, i lagom mängd och om det smälter in bland växterna. Inte några grälliga trädgårdstomtar alltså... 😲 
Däremot ett litet hängande insektsbad. 
eller en rostig spira, mitt i rabatten. 
 

En enkel gammal stol bredvid en rabatt


eller helt enkelt några enkla stenar bland växterna, kan också vara ett "pynt". 

Jag gillar gamla saker, och en gammal spade från en loppis, som man egentligen inte har användning av, hittar säkert en plats i trädgården.  

Men man kan ju också busa till det med ett par näckrosor i plast, i vattentunnan... 
...eller ett fönster med en blomma i. 

Vid planteringsbordet går jag lite mer "all in" med krukor och diverse pryttlar. 

...medan det är lite mer stilrent här på bänken. 
Mitt allra nyaste pynt fick jag av min ena syster inför visningen av trädgården. Hon hörsammade min vaga önskan om att det skulle vara roligt med något som hängde här i mitt äppelträd... så en morgon kom hon med detta till mig, som hon hade gjort själv, gulligt va! 

Finns en katt i ett rum finns inget mer för en inredare att göra, säger Ernst. Kanske gäller detta i en trädgård också, vad vet jag.... Tur jag har en kattgård och att katterna tittar ut då och då! 

Subscribe to receive free email updates: