Hur kommer det att bli.

Om vi får liknande somrar med bara sol och inget regn  då får väl detta bli vad vi odlar.Kanske lite svårt med övervintring kan jag tänka mig.

Buddlejan bjuder fjärilar och andra insekter på nektar.Den står ju utanför ingången till växthuset så jag möts av fladdrande vingar när jag går in där.Och dom gillar även att vara  där inne.








Lejongapsrankan blommar som en tok .Har satt den i sjävvattnande kruka


Dom här blir inte gamla sedan dom mognat.Jag smaskar i mej alla som är klara och tar även i till gubben.

Ett par av palettbladen har fått komma in i uterummet.Dom slokar gärna ute i växthuset.

Det här är väl fint med sina krusiga bladkanter.Och färgen är inte så dum den heller.
Vi var hos M och T igår och så tråkigt att se deras underbara trädgård alldeles uppbränd.
men deras brunn är nästan tom så dom kör in till stan och hämtar vatten och det blir inte till vattning.
Länk till Trädgårdsfägring HÄR 

Subscribe to receive free email updates: