Äntligen regn!


Så kom det då, det efterlängtade regnet. Alla sociala medier svämmar över (!) av glada tillrop, tror aldrig ett regn varit så efterlängtad av alla! Mina tunnor fylldes av regnvatten, för första gången säsongen 2018! Vi pratar alltså den 29 juli...


Jag satt på altanen och beskådade det hela, med en filt om benen, äntligen var det lite svalare så att en filt kändes skönt! Min dotter som var vid en kompis ringde hem och frågade om jag var lycklig nu 😅 Ja, jag är glad, och växterna är glada! 

Det åskade rätt rejält en stund, så jag hade en rädd hund i knäet, Stina gillar inte åska och fyrverkerier och sånt. Tunnorna fylldes som sagt rätt snart, och jag ville egentligen ut och ta vara på vattnet men vågade mig inte riktigt ut förrän åskan hade lugnat av lite, så en del vatten gick tyvärr till "spillo". 
25 mm fick jag på min tomt! Tydligen väldigt lokalt, för medan jag satt där på altanen och regnet smattrade som bäst, fick jag veta att systerdottern satt på Ljugarnstranden och solade...

Sa jag förresten att det var svalt en stund? För nu i skrivande stund, är det sol igen, och svetten rinner av mig igen... hå hå jaja... 

Subscribe to receive free email updates: