Marmorbricka

Marmor har ju varit trendigt ett bra tag, och när jag hittade en fin marmorbricka till vettigt pris på Hemtex, så slog jag till. Jag är nog absolut sist på bollen i hela inrednings-Sverige när det gäller det där med marmor, hihi! Jag tänker iallafall att jag ska göra ett fint litet badrumsstilleben på den där brickan, som sen ska få stå på golvhyllan eller i vitrinskåpet som jag ännu inte har. Börja i rätt ordning? Nä, inte jag!


Den primära anledningen till att vi behöver ett golvskåp är ju naturligtvis av praktisk karaktär, men visst är det kul med lite rolig badrumsrekvisita också? Som frenelogihuvudet jag köpte på Tradera och de loppisfyndade kemiflaskorna och vitaminburken i porslin. Ja, där skymtar ni en omtalade fluorsköljflaskan också. Ni minns, den som innehöll den där dyra whiskyslatten, som jag hällde ut i slasken?  Hmmm, nu vill det ju verkligen till att jag använder den...


Ett fint lager damm på flaskorna förstärker antikkänslan. Nä, jag skojar bara! (Miss i städningen.) En liten suckulent i turkos kruka kan ju också vara trevlig att ha i badrummet. 


Det slår mig nu att Lisa Larsons Lotta, som sitter på sin potta på mitt nattduksbord, också skulle passa bra just på toaletten. Kanske hon också får flytta in i mitt framtida badrumsskåp. När jag nu hittar ett...

Subscribe to receive free email updates: