gör Underbara Ägg ~ make some Vintage eggs

there is a translator to the right ( in web version)
Nu är det verkligen kul att PYSSLA igen, det gäller att inte tappa farten helt efter jul :)

de allra flesta av oss har många sådana här ägg liggandes hemma. man sparar från fler år tillbaka...

dom är ju egentligen rätt trista....
så ta fram lite färg och pensel.... jag brukar använda chalk paint eller "kritfärg" ... fördelen är att den fäster direkt på alla material och täcker riktigt bra....

bara att pensla på....

några färdiga........ på tork

dags att vaxa lite så dom blir blanka.....

riktigt fina.... men det saknas lite....

bara att leta i "gömmorna"....

spets kan man aldrig ha för mkt av....

är den för bred så bara klipp itu den.....

limma på med hobbylim....

rosetter.....

fjädrar förstås.....

bara fantasin sätter gränser...

små "primadonnor"...

kantband som man egentligen har till möbler....

lite mindre ägg.. ni kan se hur jag gjort dom HÄR
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: