Redan tisdag

Alla på jobbet var smått förvirrade idag. Ja, mer än vanligt faktiskt. Det kändes ju som måndag, fast det redan är tisdag. Men hurra för tisdagar! Då får vi frallor till 10-fikat, och på kvällen är det "Trädgårdstider" på TV. Dessutom är det öppet extra länge på soptippen, så på vägen hem från jobbet passade jag på att köra inom där och tömma skåpbilen på alla grenar som vi sågade ner i helgen. 


Sen passade jag på att svänga inom vår lokala bygghandel för att handla kogödsel och planteringsjord. Efter kvällsmaten smet jag ner till köksträdgården en stund för att plantera om mina tomatplantor i större krukor. Jag fick bylsa på mig rejält med kläder, för nu har det blivit kallare igen. I natt är det visst till och med frostrisk. Bah, humbug...

Subscribe to receive free email updates: