Måndagsblommor och sotarbesök

Eftersom jag var på resande fot över fredag och lördag, så blev det aldrig tid att införskaffa någon helgbukett. Den gamla hade definitivt gjort sitt och åkte ut när vi städade igår, så efter jobbet idag tog jag mig en liten tur  ner till byns finaste lilla blomsteraffär. Det blev en packe tulpaner i dämpat vacker orange, en kvist med vita julrosor och silvrig storbladig eucalyptus. "Har du tröttnat på eucalyptus?" frågade floristfröken F. Tydligen är det många som har gjort det, men absolut inte yours truly. Jag tycker fortfarande att det är jättevackert, i alla dess former, färger och storlekar. Och så luktar den ju faktiskt jättegott. 

Jag jobbade hemma under dagen, eftersom sotaren skulle komma mellan 11-13. Den här gången kom han faktiskt, och jag var snäll och trevlig, hihi! Det visade sig vara dags för en hel brandinspektion, så det blev kontroll av skorsten både via tak och vind, samt dammsugning av röklucka och rökgångarna som leder ut från insatsen i murspisen. Allt såg tack och lov bra ut, så nu kan vi elda på. 


Körövningen ikväll är inställd på grund av sjukdom, så nu får jag vara hemma och kura i regnet istället. "Nu får du se hur jag har det, när du inte är hemma", säger maken. Det ska bli spännande, hihi!

Subscribe to receive free email updates: