Tredje advent

Så brinner det tredje ljuset i stugan. Våra söndagar är oftast stillsamma så här års, och i synnerhet nu under pandemitiden. Vi är båda vaccinerade med dubbla doser, men ligger fortfarande lågt och bokar inte upp oss på så mycket. Jag tycker faktiskt det är skönt att inte ha något speciellt inplanerat och trivs bra med att bara få skrota runt hemma i mysbrallor och fårskinnstofflor och småpyssla lite grann. Nu efter snart två år med corona, så har det ju dessutom blivit något slags normaltillstånd. Man har nästan slutat ifrågasätta att det skulle vara på något annat sätt. 


Vi har firat tredje advent med årets första lussekatter till eftermiddagsfikat. Dock inte egenbakade sådana, utan köpta på bake off-avdelningen i vår lokala mataffär. Eftersom maken är diabetiker har vi faktiskt nästan aldrig fikabröd hemma. Har vi det är det undertecknad som äter upp det, och det behöver jag verkligen inte, för jag stoppar i mig så himla mycket annat onyttigt, hihi!


Det är fortfarande mängder av snö ute, fastän det är plusgrader och ganska moddigt på sina ställen. Blir det en vit jul i år, tro? Jag tror det när jag ser det. 


Nu har den första tomten smugit sig fram från vinden. Det är den stora fina Lisa Larson-tomten, som jag köpte till mig själv på Marketplace i för tidig julklapp förra året. Han är lika fin i år. Jag älskar Lisa Larson!


I helgen har både julgardiner och en apelsingirlang kommit på plats i köket, men det får jag fota och visa en annan dag. Nu tofflar jag vidare i mina mysbrallor och småpysslar med något annat. 

Subscribe to receive free email updates: