Apelsingirlang

Att göra girlanger med torkade apelsinskivor är ju både fint och enkelt. Själv är jag som bekant numera extremt lat i alla tänkbara sammanhang och hittar gärna snabba lösningar om det går. Därför gjorde jag det ännu enklare för mig genom att köpa färdigtorkade apelsiner på påse från en av de stora blomsterkedjorna. (Man kunde till och med välja om man ville ha orangefärgade eller mer brunbrända skivor!) Förvisso gick jag miste om den goda doften som sprider sig när man torkar apelsinskivorna i egen ugn, men tiden jag ändå sparade på att köpa färdiga uppvägde för det. 


Och om ni tycker att detta var höjden av lathet, så kan jag meddela att jag inte ens brydde mig om att ta fram nål och tråd för att trä upp skivorna. Jag hämtade helt sonika min nya bästa kompis limpistolen i källaren och klistrade fast skivorna direkt på snöret. Och vet ni vad, det fungerade faktiskt alldeles utmärkt. Jag blir så odrägligt nöjd med mig själv när mina quick-fix-idéer fungerar, hihi!

Sen hängde jag upp min rekordsnabba apelsingirlang på den lilla vägghyllan ovanför arbetsbänken, och det ser ju riktigt trevligt ut. Jag ska nog ge mig på att göra en till, för jag har en påse apelsinskivor kvar. Limpistolen är redan laddad och klar.


Och vet ni vad, nu går jag på julledighet ända fram till den tredje januari. Så skönt det ska bli! Och det bästa av allt är att det är en hel vecka kvar till julafton, så det känns som om det finns oceaner av tid att både hinna pyssla, fixa, handla, städa och bara slappa. I år känner jag mig faktiskt inte stressad över julen överhuvudtaget. Det blir ju jul ändå, oavsett vad man hinner och inte hinner. Det får bli som det blir, helt enkelt.

Subscribe to receive free email updates: