Tomteljusstakar från Tradera

Jag bekänner att jag är en sådan där riktigt trist typ som försöker "snajpa" grejer på Tradera i sista sekunden. Det är ju inte fair game precis, men lite av en sport och ofta ett väldigt vinnande koncept. Härförleden hade jag spetsat in mig på en jättesöt trearmad tomteljusstake i porslin, men tji fick jag, för där hade den ledande budgivaren lagt ett rejält högre maxbud än det jag lade när det var 12 sekunder kvar. Rätt åt mig, kan man nog ändå tycka. 

När jag så hittade två exakt likadana ljusstakar i en annan auktion redan samma kväll, så var jag för en gångs skull hederlig och lade ett bud direkt. Min renhåriga auktionstaktik lönade sig den här gången, för när auktionstiden gick ut några dagar senare vann jag auktionen. 99 kronor kändes som ett bra pris för båda, för den första staken jag budade på landade på över 100 kronor för bara en. 


Om stakarna är så speciellt gamla vet jag faktiskt inte, men de har den där perfekta blandningen av kitschigt och antikt som jag är så himla förtjust i. Och med facit i hand känns det extra kul att det faktiskt blev två, för nu kanske jag kan använda dem i juldukningen. Jag undrar om det finns någon som har så många julljusstakar som jag...

Subscribe to receive free email updates: