En bok, flera bokar

Jag har alltid varit intresserad av hur folk bor. Är ju till exempel ofta inne på Hemnet och kollar...😏 Framförallt är det gamla hus som tilltalar mig, och hur folk levde och bodde förr. Och därför tyckte jag det var extra roligt när jag hittade den här fina boken. Den beskriver hur lägenhetshus har utformats vid olika epoker, mellan åren 1880-1980. Varje kapitel beskriver ett decennium och dess specifika byggnadsmaterial och stil, både utvändigt och invändigt, och med en inledande text om hur samhället och staden såg ut vid just det decenniet.

Det finns också ritningar över hur lägenheterna kunde se ut, samt en del råd om hur man kan renovera och vårda sin lägenhet. Ja, det här är verkligen en bok som tilltalade mig!

Något annat som tilltalar mig, är bokarna. De i skogen! 


Höga och ståtliga står de där, sedan många år tillbaka...! Undrar hur gamla de är, kanske hundra år? Tänk om de kunde berätta om vad de har sett... 

Subscribe to receive free email updates: