Sånt man kan fundera på

...när man sitter och fikar ensam på sin kafferast. Då ser man plötsligt att tulpanerna matchar frukosten! Alltså blodgrape, det är nåt jag har snöat in på nu i vinter. Så gott ju! Och den skall tydligen vara väldigt nyttig också. Sänker blodsockernivån och kolesterolet. Och innehåller massor av c-vitmaner. Bara bra saker! Och så är den ju så förbenat god också! 
Hur äter ni er grapefrukt? Jag delar den på mitten och skär ut klyftorna med en vass kniv, som jag sen gröper upp med en sked. Jag minns att min mamma hade en liten rundad kniv, som jag antar var just till grapefrukt, men sådana verkar inte finnas längre. 



Den här underbara färgen på tulpanerna, är ju lite ovanlig för att vara hemma hos mig, här brukar de gå mot det mer rosa hållet. Men ibland är man ju bara för wild and crazy....😝 Och det är ju fredag! Skönt! Trevlig helg på er! 

Subscribe to receive free email updates: