Negativt positivt

Det är ju ändå märkligt att ett positivt besked faktiskt kan vara negativt. Ja, iallafall när det handlar om medicinska testresultat, såsom Covid-19-tester. Maken och jag landade två positiva resultat på våra mobiltelefoner igår kväll, och även om vi mer eller mindre redan var säkra på svaret, så kändes det lite surt att inse att vi så gott som föll precis på målsnöret. Nu är det ju bara veckor kvar till vaccination, och i över ett år har vi verkligen satt hela vårt privata umgänge på paus och följt restriktionerna till punkt och pricka. Själv har jag dessutom jobbat hemifrån 75% av året och nästan gått och blivit smått galen på kuppen. Men nu är det alltså som det är. I coronalotteriet kommer ingen undan deltagande. Inte ens om man försöker gömma sig. 


Nu tänker jag bespara er en massa sjukstugeinlägg ett tag framöver. Jag tar helt enkelt en liten bloggpaus och koncentrerar mig på feberstatistik och köttsoppa ett tag. Jag har gott sällskap om dagarna, och vi är båda vid gott mod. Så på återseende på andra sidan Corona. Då jäklar börjar våren på riktigt! 

Subscribe to receive free email updates: