En kort stund i trädgården

Sol och blå himmel till trots, så är det ganska kallt i "Glesbygd" idag. Jag gjorde ett halvhjärtat försök att vara ute i trädgården en stund, men det varade inte så länge. Dock var jag ute tillräckligt länge för att konstatera att vi måste högtryckstvätta trappan och husgrunden på baksidan någon dag. Tur att krukan med påskliljor är desto trevligare att fästa blicken på, hihi!

Jag stoppade ner två nya stora gyllenlackplantor i tunnorna vid ladan. Dem köpte jag under storhandling i Hässleholm igår kväll. Jag ska plantera dem ordentligt sen, men idag var det så ruggigt att vara ute, så jag bara stoppade ner dem. 


Jag städade upp längs framsidan på ladan när jag var ute och grejade häromdagen. Just den här delen brukar fungera som kryddland, men de senaste åren har vi i ärlighetens namn varit ganska dåliga på att plantera nya om sommaren. Det är mest mynta och oregano som växer okontrollerat överallt. Jag grävde ner ett buxbomklot på sidan, men det finns fortfarande plats för en och annan kryddplanta också. 

Uteplatsen är inte iordninggjord för säsongen än, men jag tjuvstartade lite genom att plantera ett gäng penséer i plåtlådan som står på en vit gjutjärnshållare. Färgen är underbar i solljuset!

Inomhus har jag skurat köksgolvet en omgång till med linoljesåpa. Såpvattnet blir fortfarande ganska smutsigt, så jag ska nog försöka hinna med en omgång till innan köksskåpen kommer. Nu närmar det sig, hurra!

Subscribe to receive free email updates: