Det spirar

Vad glad jag blev när jag plockade fram mina krukor som jag grävde ju upp och tog med mig från min förra trädgård i höstas när jag flyttade. Pionerna hann jag gräva ner i höstas, men resten fick bo under ett bord med presenning som skydd. 

Jag grävde upp två små rotskott från körsbärsträdet. Tänk om jag nån gång om ett antal år kan äta körsbär igen... Hoppas! 
Ja, det ser ju faktiskt lovande ut! 

Jag tog två stycken för säkerhets skull, och båda lever! Och så lite annat smått och gott i de andra krukorna. Får väl snart sätta gång och ta tag i min lilla trädgård! Premiärklippte gräsmattan igår. Tog väl en tio minuter, inklusive att ta fram den från förrådet och få igång den. Köpte den från förra ägaren och det är en eldriven, och den var lite klurig att få igång.   😉

Subscribe to receive free email updates: