Mors dags firande

Mikael med en del av familjen kom och grattade på Mors Dag.Och med sig hade dom den här vackra buketten.Vad jag önskar jag hade en Pionbuske med den färgen.Så läcker.Bjöd på middag och hade gjort en rabarberpaj till kaffet.Så roligt att träffas.

I lördags var jag på öppet hus i trädgården som heter Hälsolunden.Den ligger uppe vi Kyrkogården och dom har så fina växter.Maries man jobbar där så hon kom också dit så vi hade en liten träff där. Vi fikade och fick jättegoda muffins med rabarber i.Köpte den här söta pelargonen där.

Och det här var en ny växt för mig.Lejongaps ranka.Så fina blommor och den ska jag försöka övervintra.

Och den här kaktusen som öppnar sina knoppar nu.Min favoritfärg.

Sen måste jag visa den här Petunian som är så krullig och fin.I mitten har den en annan färg mörkt lila och vita streck.

Och så den här Petunian som i verkligheten är mörkare röd.Dom gula strecken gör blomman så vacker.
Annars fortsätter torkan och det fina varma vädret.Hoppas vi får lite regn snart.


Subscribe to receive free email updates: