Helgen.


Riktig sommarkänsla.
😊


Vilken värme...

Idag blev det stranden, premiär för i år och det var verkligen VARMT.
Det var inte så att man satt och frös och tänkte att det är tidigt för det är maj...

Nej, det var som augustivärme.
Lite galet, men förstås väldigt skönt.


Vi har tillbringat största delen av helgen ute och skam vore det väl annars.
Grillat och grillat.

Bara njutit.
Och jobbat lite hemma också.


Hur fina är inte mina pioner och syrenerna i sin vas...

Den vackra duken är från butiken/webshopen och är såååå snygg!

Det gör verkligen så mycket med en fin duk för helheten.


Glad för mina tagliatelle klot också))
Ett ligger här i rabatten...


Igår eftermiddag när vi var ute så kommer en liten ekorre unge springande och börjar leka vid garaget...Rullar runt, försöker klättra upp på väggen...

Sen kommer en liten unge till!


Vi har en del ekorrar här eftersom de gillar våra hasslar men ungar till dem har vi inte fått se tidigare.
Så söta!
😉

Och när jag vaknade idag morse och tittade ut var Kanadagässen tillbaka och även de med små duniga barn nu...

Det är inte bara naturen och grönskan som exploderar som levererar nu...😊
Även djurriket.💚


Vad är detta tänker ni?!

Jo när jag kom hem i fredes så såg jag helt plötsligt att den gamla murgrönan som växte på väggen var död...

Helt plötsligt bara...

Och den har suttit där i säkert hundra år....


Den ramlade ner i en storm för några år sedan och eftersom den var så gammal och jag älskar den så försökte vi rädda den genom att med kranbil dra upp den på väggen igen och fästa den med linor/spännband...
Den är vääääldigt tung.
Och den överlevde faktiskt och var risig ett tag men repade sig men nu var den hux flux bara död.

Och tro mig den var inget man lyfte ner själv (fast man tror man är stark...haha...)

Lite sorgligt men den kommer nerifrån så det är bara att låta den växa vidare men just den gamla delen gav så fina "blommor".

Så lite trädgård har det också hunnits med men idag har det nästan varit för varmt för det...

Inte för att jag klagar.
😊
Ljuvligt med sommar.

Hoppas ni haft en härlig dag!

Subscribe to receive free email updates: