Tulpaner och möbler i trädgården

Nu blommar tulpanerna jag fick i höstas. Jag hade ju ingen aning om vad det var för sort eller ens vilken färg det var, så de fick stå här, där jag inte hade några tulpaner sedan tidigare, och det blev ju fint! 
I helgen kom trädgårdsmöblerna ut, så nu känns det verkligen som utesäsongen börjat på riktigt. 

Blir så glad för tulpaner som återkommer, det är inte alltid de gör det nämligen. De mörka som står längst bor är Violet Bird som planterades 2009, de vitrosa Holland Chic  planterades 2014 - och som faktiskt förökat sig också ser jag nu, de står 6 stycken på förpackningen!  Samt de små Little Beauty - också de från 2009. 
Här var det också möblerat. Har "snott" idén från en Öppen trädgård jag var på i somras, tack för det! 
Här ligger Sonja som ett litet "smycke".

Gräsmattan premiärklippte jag förra veckan. Jag var väl senast i kvarteret som vanligt, men jag vill ju plocka av mina kajpar som växer vilt i gräsmattan först. Fast å andra sidan är jag alltid senast ut på höstarna med, så det jämnar väl ut sig. Hör aldrig nån annan som är ute och klipper i november, mer än jag, som klipper löv, för att slippa räfsa så mycket på våren! 

Nu måste jag ut i det ljuvliga vädret, sol och 15 grader, alldeles lagom och jätteskönt! Ledig i fem dagar - härligt! 

Subscribe to receive free email updates: