Oväntat.

Veckans ämne är ju oväntat och det var verkligen det här.Sådde Indiskt Fotblad för tror det är fyra år sedan.Och jag trodde nästan att det inte skulle bli något av dom små små plantor jag satt ut.Men så förra våren kom det upp kraftiga fina blad så då började ju hoppet tändas att kanske kanske blir det något.Och här om dagen fick jag se något vitt lysa i rabatten  och "Tada" där står två fina blad med blomma i mitten.

Så här har det sett ut förut om åren så kanske det blir fler blommor nästa år.Dom här får ju växa till sig lite mer.

Det här är ju inte oväntat med blommor på lungörten men jag tycker att den där ljusa blå tonen är så läcker.

Men det här hade jag inte väntat mig .Har gått och kollat flera gånger om det inte skulle komma upp några blommor och blad men icke och så står dom bara där en dag.Såg dom när jag fotade  Fotbladet då lyser det något blålila i ögonvrån.Där var dom 

Och dom här trodde jag väl inte jag skulle få se igen när rådjuren förra året rensade.Men dom blev ju jättefina i år.

Och hallå där var kom du ifrån din lilla skönhet.Har jag satt dig där och glömt det.I så fall så ber jag om ursäkt för du är ju jättefin där du står.

Förgätmigej.

Den här tuvan med Mossflox  blommar snyggt i år.En del växter verkar torkan inte påverka.
Och har ni ovanligt många getingar i år.Här är massor.Och maskrosor har jag plockat många.
Och större delen av vår Silverbuske har dött har en gren som kommer ner ifrån som det är liv i .

Andra oväntade saker kan du läsa om här
HÄR
Den här helgen hoppas jag att växthuset ska bli i stort sett klart.En del kommer det nog att bli kvar men det är sånt vi kan fixa själva hoppas jag.

Subscribe to receive free email updates: