Värmebölja och ledighet runt hörnet

På jobbet gnäller vi allt som oftast över hur himla kallt det är inomhus. Större delen av vårterminen har vi suttit i stickade sjalar på arbetsrummet med ett portabelt element påslaget och huttrat. Men dagar när utetemperaturen drar uppemot 30 grader, då jublar vi av lycka över hur kallt och skönt vi har det. Den här veckan har det varit flera sådana dagar. Med en dag kvar till semestern, och med prognoser som visar att det ska bli 34 grader varmt i helgen, är vi flera som börjar fundera på att stanna kvar på jobbet, hihi! Fast jag har ju alltid C4 Shopping som plan B, när värmen börjar stiga en åt huvudet. Där har de både AC och iskaffe. Vi får väl se hur helgen blir. 


Sista jobbdagen imorgon, alltså. Då kör jag till jobbet och jobbar undan det allra sista, och sen hoppas jag kunna flexa ut och rulla hemåt så tidigt som möjligt. Inomhustemperaturen borträknad, så ska det faktiskt bli väldigt skönt med lite miljöombyte. Snart väntar fem orörda lediga veckor runt hörnet. Känslan just nu, när man fortfarande har all den lediga tiden framför sig, är nästan obetalbar.

Subscribe to receive free email updates: