Jag är inte så glad för shorts som arbetsbyxor i trädgården. Förklaringen är att jag ofta ligger på knä och arbetar, och då är det skönt att ha lite tyg som skydd mellan knäna och underlaget. Fast när det är varmt på sommaren vill man ju inte ha långbyxor. Luftigast är det ju faktiskt att ha kjol. På Cellbes hittade jag en stretchig hängselklänning i jeanstyg, som går ner en rejäl bit under knäna. Den har jag nu jobbat i hela helgen, och den har faktiskt varit kanon. Slitstark och luftig på samma gång, och bra med fickor att stoppa grejer i. Ett nytt favoritplagg, som jag nog kommer bo i när jag jobbar här hemma i sommar.
Jag avslutar dagens inlägg med en note to self: Ha inte sandaler på jobbet, när du har jobbat i trädgården i Foppa-tofflor dagen innan...
