Inte helt redo för höst

Där borta på bordet vid ladan kunde det ha stått krukor med ljung just nu. Det stod jag nämligen och klämde på när jag storhandlade på ICA Maxi i Hässleholm, för där var den både billig och fin och fanns i flera olika varianter. Men någon ljung blev det faktiskt inte den här gången, för jag fick plötsligt kalla fötter och kände att jag inte alls är redo för att höstpynta. Det är ju härligt sensommarväder ute den här veckan, och sommarblommorna är inte heller riktigt redo att ge upp än. Jag bestämde helt enkelt att det får vara sommar i krukorna ett tag till.


Jag köpte en stor prydnadspumpa när det var marknad i byn i lördags, men den har hamnat på en stol i gröna rummet så länge. Som om det är mindre höstigt att ha den där, hihi! Kul form har den iallafall. Som en stor blomma, eller nästan som en sjöstjärna eller en bläckfisk med extra korta armar. 


Imorgon blir det hemmakontor, som vanligt om fredagarna numera. Och sen är det dags att ta helg. Jag tror minsann jag ska festa till det med lite gräsklippning, när jag har stämplat ut imorgon eftermiddag. 

Subscribe to receive free email updates: