Stillsam söndag och studier på distans

Söndagen på Solhäll har inte bjudit på några större överraskningar. Tiden har faktiskt fortlöpt väldigt stillsamt, och jag har inte varit utanför tomtgränsen på hela dagen. Det har blåst ganska rejält ute, så där så att höstlöven har virvlat runt i hela trädgården. Mysigt ändå. Jag dristade mig till att gå ut och klippa av två dahlior till glasvaserna i det lilla köksfönstret, men sen gick jag in och kurade igen. 

Jag tillbringade flera eftermiddagstimmar i soffan med datorn i knäet, filandes på formuleringarna till en skriftlig inlämning med deadline idag. Jag läser nämligen en uppdragsutbildning på distans på Stockholms universitet under hösten, med målet att fördjupa min kunskap kring bedömning av andraspråksutveckling. Jag får fördjupa mig i grammatiska analysmodeller och frossa i teorier kring lärande bedömning. Jag kan nästan inte tänka mig ett bättre sätt att tillbringa en ledig söndag, hihi!

Subscribe to receive free email updates: