Besök på Gästis och städning i ladan

Idag blev det lunch med svärmor, som kom åkandes med tåg och buss från Malmö. Gästis i vår by är faktiskt en riktig höjdare, med synnerligen vällagad mat och en salladsbuffé utöver det vanliga. Idag serverades det tre olika dagens, och vi valde porterstek med pressgurka och vinbärsgelé. Det smakade mums, kan jag lova. Och så valde vi ett bord i det gröna rummet, så klart. 


När svärmor hade åkt hem fick jag ett ryck och tog tag i min stökiga del av ladan. Min plan var att ta ut precis allt, och det tog sina modiga timmar kan jag säga. Nu är skåpbilen full av skräp som ska slängas (jodå, det blir en runda till tippen den här helgen också) och gräsmattan utanför ladan är fylld av krukor, lådor, korgar och andra loppisgrejer som jag ska låta domen falla över imorgon. Spara eller slänga? Det är frågan. 

Ofattbart vad mycket skräp man har samlat på sig... Nu är det tomt och fint i ladan iallafall. Det är nästan synd att sätta in grejer igen. Har jag tur är allt borta när jag vaknar imorgon, hihi!

Subscribe to receive free email updates: