Kvällströtthet

Jag känner hur jag oundvikligen dras in i den där perioden på året då kvällströttheten kommer som ett brev på posten. När man kommer hem efter en intensiv dag på jobbet, hoppar direkt i mysbrallorna och sen mest bara vill grotta ner sig under en filt i soffan, tills det är legitimt att gå och lägga sig på riktigt. Ikväll har jag bytt vatten på min blombukett, men mer ansträngande aktiviteter än så tror jag faktiskt inte att jag orkar ge mig i kast med. 


Jag älskar att gå och lägga mig så pass tidigt att jag hinner ligga och läsa eller spela Wordfeud en rejäl stund, innan det är dags att släcka lampan. Sängen är faktiskt en av de bästa platserna i huset att sitta och läsa på, för här finns den allra bästa läsbelysningen. På golvet under nattduksbordet har jag alltid en trave med olästa tidningar och böcker, så jag kan bara sträcka ner handen och fiska upp något nytt. 


Just ikväll är jag dessutom lite frusen, så jag siktar på extra tidig sänggång med varmvattenflaska, raggsockar och flanellpyjamas. Kanske lyxar jag till det lite extra med en bra podd eller någon spännande dokumentär på SVT Play eller Netflix. Gud, så skönt! 

Subscribe to receive free email updates: