Samma lika

Den här fåtöljen från Ikea har jag haft i många år. Inte märkvärdig på nåt sätt, men den är skön att sitta i, helt okej. Kanske att jag skulle vilja ha en annan, lite roligare fåtölj någon gång, och gärna två stycken likadana. Men det har liksom aldrig blivit av, och som sagt, den är ju skön! 

För några veckor sen slöscrollade jag på en säljsida på Facebook, och i flödet fanns det plötsligt en likadan stol som jag redan har, till ett riktigt bra pris. Jag hann knappt reagera själv så hade jag skrivit en kommentar om att jag ville köpa den. Sen var det för sent att ångra sig, så nu har jag plötsligt två av samma slags stol. 

Det är ingen som har märkt  det, att det kommit något nytt till rummet, varken barnen eller någon annan som varit här. Ja, det är knappt jag själv tänker på det, eftersom det ju är samma lika som förut, bara en till. Men så här uppifrån kan man ju se dem på samma gång, som bildbevis på att det finns två... ;) 

Ja, det här kanske inte var vare sig intressant eller roligt, men det var vad som bjöds här idag.... Nu är det i all fall snart helg, och med det en helgbukett på bordet. 

Subscribe to receive free email updates: