Växtlig HLR, magiska små varelser och fler brillor

Natten som gick var nästan den kvalmigaste hittills i sommar. Det går inte så bra att sova när luften nästan dallrar. Jag låg mest och lyssnade efter åskan som eventuellt skulle komma, men den tog visst en annan väg, för det bidde ingenting. Mest sörjer jag att det inte kom något regn. Det är helt knastertorrt i trädgården nu. Krukorna skulle man nog kunna vattna både morgon och kväll, för när jag gick min lilla vattningsrunda nu på kvällen, så var det mycket som var i skriande behov av växtlig hjärt-lungräddning. Ett glädjeämne är iallafall alla vackra fjärilar som äntligen hedrar trädgården med sin närvaro. Det är verkligen magiska små varelser.


För övrigt var jag och hämtade en ny omgång glasögonbågar idag. Jag tror nästan jag provade alla par som fanns i affären, för jag var där i nästan en hel timme. Jag hittade några nya favoriter som jag ska begrunda ett tag. Jag får alldeles säkert anledning att återkomma i frågan. 

Subscribe to receive free email updates: