Rivning pågår

Jag skrev för ett tag sedan att jag beställt golv, och att det inte är någon idé att tapetsera och måla innan golvet och golvlisterna är på plats. För när de börjar riva i golvlisterna som skall bort så riskerar väggarna att skadas. Men så fick jag reda på att de inte kommer förrän i början av maj (!). Jahopp, skall jag alltså stå och måla och tapetsera i maj och juni, när man vill vara utomhus?! Nja, det vete sjutton om jag har lust med. Så jag får väl ta bort golvlisterna själv då. 

Sagt och gjort, jag börjar här i gästrummet, så får vi se hur långt jag hinner. Efter golvlisterna skall det rivas tapet.  I det här rummet är väggarna inte så släta och fina, många lager tapet antagligen. Så här finns att göra innan jag vill sätta upp nya fina tapeter.  

Lite stökigt tycker Elsa, som är van att ligga här inne på sängen. Men hon hittade en plats i alla fall, på sängen! ;) 

Sen om det är lite högre än vanligt spelar väl ingen roll. 

Myzan inspekterar. 
Jag skall dock försöka och ta det lite lugnt. Har en inklämning i axeln, och jag går vid sjukgymnast och har även fått en cortisonspruta förra veckan. Något liknande jag hade för några år sedan, då jag hade adventspyntat för "hårt". Så jag har fått order om att inte överanstränga den... Men en liten stund varje dag får man väl hålla på? Om jag försöker att använda den vänstra armen mest... Och jag har ju två månader på mig innan golvläggarna kommer så det är än så länge gott om tid!

Subscribe to receive free email updates: