Orkidéer i skål

På Katrinetorp i lördags blev vi alla helt begeistrade över de stora skålformade krukorna med vita orkidéer, som stod utplacerade på betongpelare i entrébutikshuset. Det är svårt att återge storleken på bild, men det var verkligen otroligt maffigt, och när solen tittade in genom de gamla stallfönstren blev känslan i det vitmålade rummet nästan sakral. Så här stora krukor kan jag inte ha inomhus här hemma, men nog blir man sugen på att åtminstone fixa iordning en mindre variant. 


Jag hade en välbehövlig massagetid inbokad direkt efter jobbet idag. Jag försöker gå en gång var 4-6 vecka, och det är verkligen en väl värd investering för både kropp och själ. Nu är jag slapp som en kokt spaghetti i varenda muskel och kommer garanterat somna på två sekunder när jag går och lägger mig. Så vansinnigt skönt.

Subscribe to receive free email updates: