Granola och lite resplaner

Jag sitter i köket och vaktar min egenblandade granola, som rostas som bäst i ugnen. Det är första gången jag gör det, och jag kör på devisen "man tager vad man haver". Om det blir så bra vet jag inte. Det luktar onekligen inte så gott som jag hade föreställt mig att det skulle göra... Kanske det får bli cornflakes på frukostfilen imorgon bitti, hihi!


Idag bokade jag och mina kollegor biljetter till Keukenhof. Om allt går som det ska (vilket man ju faktiskt inte alls ska ta för givet i det rådande dagsläget) är vi i Amsterdam på en Erasmus-resa i skiftet april/maj. Vi har alla bestämt oss för att stanna två extra dagar över helgen, och när vi ändå är i närheten vore det ju dumt att missa chansen att besöka världens mest kända tulpanpark när säsongen är som allra bäst. Jag menar, det tillfället kanske aldrig kommer igen. 

Ett annat suveränt sammanträffande är att nederländarna (jag har fått lära mig att det heter så) firar Koningsdag samma dag som vi kommer dit. Den dagen lär hela landet vara orangefärgat, och förutom att de firar kungens födelsedag med pompa och ståt, så lär traditionen bjuda att folk går man ur huse och ställer till med gigantiska loppisar i parkerna. Kan ju nästan inte bli bättre, hehe! OM vi kommer iväg, som sagt...

Subscribe to receive free email updates: