Mera linne, sprutor och sommartid.


Linneplagg är verkligen populärt och nu har vi också fått hem kavajer i linne som är lättburna till både byxor som till kjol och klänning.

Finns hemma i grått och blått.😍
 

Helgen som gick innebar bla kalas och så förstås sommartid.
Ja alltså jag gillar ju inte detta med att ändra klockan.😉
Det tar mig flera dagar att försöka vänja mig och låta kroppen vakna i den nya tiden...

Jag vet att det är två läger detta men efter de samtal jag hade i butiken igår så var det flera som tyckte som jag.
Jag håller tummarna att vi slutar ändra klockan.😊

Jag menar vem vill ha mörkare morgnar igen...
Jag väljer hellre ljusare morgnar när man behöver det som bäst än ljusare längre på kvällen.
Sån är jag.
Men man kan aldrig få allt.😊


Igår blev det omskyltat i butiken 
och vi fick också vår tredje borrelia spruta, så nu är vi fullvaccinerade och behöver inte ta nästa dos förrän om tre år. 
Känns skönt att man gjort vad man kan mot denna hemska sjukdom, TBE.
Att skydda sig mot fästingar är nästan omöjligt!
Förra sommaren fick jag flera stycken fästingar och det var även när jag inte ens varit ute i något högt gräs eller liknande,- så jag fattade liksom knappt var de kommit ifrån...
Läskiga är de i alla fall och med tanke på att man kan bli så svårt sjuk så de är det skönt att göra vad man kan.





Soliga vårhälsningar.
💛

Subscribe to receive free email updates: