Rosens dag!

Rosor måste jag ha! Kan bara inte riktigt bestämma mig för vilka. Jag kommer att gå på "säkra kort", måste ha friska och bra rosor, och det blir antagligen någon av sorterna jag haft förut och som jag vet hur de "funkar" i storlek och utseende med mera... Minst två rosor vill jag ha, en klätterros och en vanlig buskros. 
Den jag saknar allra mest är Constance Spry! Rosornas ros! Ljuvlig blomform, som en pion (!) ljuvlig doft och härlig blomrikedom! Enda nackdelen är väl att den är engångsblommande, och att den kanske blir lite för stor här hos mig. Men ja, det är en stark kandidat! 
Sen är ju Queen of Sweden en härlig ros! Den är frisk, och blir en fin buske med ett upprätt växtsätt. Blommar hela säsongen. 

Eller skall jag gå den något mindre och nättare klätterrosen Ghislaine de Féligonde? Frisk och med söta blommor.   
Den skulle vara vacker att kombinera med Wollerton Old Hall... Också en favorit! Jag vill inte plottra med för många färger så jag vill att de matchar varandra. Men det är ju det här med att bestämma sig... Rosa eller mot det gulaprikosa hållet...? 

Subscribe to receive free email updates: